Kao SARAJEVO

(1992-1995)

Kao fotograf koji je upravo započeo svoju fotografsku karijeru, Dejan Vekić je bio zatečen u opkoljenom Sarajevu, gdje je običan život zamijenilo konstantno izvanredno stanje. Sarajevo je više od tri godine pod opsadom, pa su građani pokušavali preživjeti na svoj način. Tokom dugog ratnog razdoblja, kulturna je aktivnost ostala živa; uz Radio Zid, gdje je nastupala i promicala se lokalna muzička scena, razni umjetnici su nastavili raditi unatoč veoma teškim okolnostima. Vekić je na svojoj seriji Kao Sarajevo radio tri godine, dokumentirajući svoju intimnu viziju onoga što je bila njegova tadašnja stvarnost. Međutim, serija nadilazi same dokumentarne fotografije osjećajem dvosmislenosti i ambivalentnosti u slikama. Crno-bijela tehnika i neutralna rasvjeta u oblačnom vremenu naglašava cjelokupnu melankoliju. Rat je uticao na proces izrade ovih fotografija u svakom pogledu. U vrijeme rata u Sarajevu, fotografi su dobivali razvojne kemikalije od stranih fotoreportera, kako bi razvijali filmove i proizvodili slike u vlastitim tamnim sobama. Dokumentirajući konkretne situacije i svjedočenja svojih sugrađana, Vekić pokušava prikazati volju i odlučnost ljudskog bića u dehumanizirajućem stanju rata.

Branka Vujanović
Iz kataloga “Posljedice. Promjena kulturnog krajolika (Tendencije angažirane postjugoslavenske suvremene fotografije)”, 2012