Gaspar Noé: Pozitivne reakcije na Climax

"Mora da nešto nije ispalo kako treba jer ljudi misle da sam snimio dobar film", kazao je argentinsko-francuski reditelj.

Argentinsko-francuski režiser Gaspar Noé bio je prilično iznenađen prijemom na koji je naišao njegov novi film Climax nakon prikazivanja na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu. Film je ispraćen aplauzima i pohvalama, dodijeljena mu je i nagrade Art Cinema – najvažnije priznanje koje se dodijeljuje o okviru neovisnog programa Festivala namijenjenog predstavnicima struke (Director's Fortnight).

Ovo nije nimalo uobičajena reakcija publike na Noéove filmove prikazane na festivalu u Cannesu. Sam režiser kaže: “Kada je 2002. godine prikazan film Irreversible, 60% kritika bilo je negativno. Za film Enter The Void, negativno je bilo 75% kritika, a za Love 85%. Za film Climax sam očekivao da će 90-95% kritika biti negativno, ali mora da nešto nije ispalo kako treba jer ljudi misle da sam snimio dobar film.”

S druge strane, ono što ovaj film razlikuje od ostalih njegovih filmskih ostvarenja je naglašenija estetska komponenta. Climax je priča o grupi plesača tokom časa u privatnoj školi i velikoj količini sangrije koja je nenamjerno pomiješana s LSD-om. Prvi dio filma ima namjeru prikazati raj čula i zadovoljstva dok drugi protagoniste “vodi u pakao”, što je praćeno vrlo pamtljivim scenama u duhu ranijih Noéovih filmskih ostvarenja.

Drugi dio Climaxa donosi najintenzivnije trenutke filma: od scena samoozljeđivanja do scena koje su po izjavi samog režisera bile inspirirane Romerovim filmom “Noć živih mrtvaca”.

Bez obzira na to, ovaj film je u Cannesu dočekan daleko bolje nego, naprimjer, film The House That Jack Built, još jedan kontroverzni film prikazan ove godine u Cannesu, iako se Lars Von Trier ne može pohvaliti da je njegov film naišao na slična reakcije kao Climax. U slučaju ovog filma, novinari su bili izuzetno kritični, neopravdavajući prekomjerno i neprikriveno nasilje prikazano u filmu.

Film Climax se od septembra počinje zvanično prikazivati u kinima širom Francuske, a ostatak Evrope će morati još malo pričekati da u kino dvoranama pogleda ovaj film koji je, sudeći po kritikama, jedan od najboljih filmova ovog reditelja kojem mnogi pripisuju vizionarski status.

Brecht: Nepobedivi natpis
Rodić: Bijeg