Zavirite u muzej koji slavi neuspjeh

Njegov osnivač, muzej vidi kao dio šireg pokreta destigmatizacije neuspjeha i stvaranja poticajnog okruženja za inovacije.

U junu će u švedskom Helsingborgu ponovno javnosti biti dostupna kolekcija Muzeja neuspjeha. 

Inspirisan putujućom kolekcijom hrvatskog Muzeja prekinutih veza, Muzej neuspjeha je za samo četiri mjeseca koliko je izložba prošle godine bila dostupna javnosti, stekao popularnost širom svijeta. Pop-up izložba je trenutno na svjetskoj turneji, gostovala je od Norveške, Holandije, Austrije i Belgije do Saudijske Arabije,  a dio kolekcije do marta naredne godine ima privremenu postavku u Los Angelesu.

Kolekciju je sakupio klinički psiholog Samuel West u okviru svog istraživačkog projekta o inovacijama i korporativnom uspjehu, a danas broji više od 100 neuspješnih proizvoda velikih brendova, poput

Coca-Colinih napitaka BlāK – dijetalne kole sa okusom kafe ili Coke 2 – dodatno zaslađene verzije coca-cole, Oreo keksa sa okusom ribe, Colgateovih smrznutih lazanja s mesom, seksističke katastrofe u obliku olovaka BIC For Her, Rejuvenique električne maske za lice, Harley-Davidson parfema, plastičnog Itera bicikla koje nije otporno na toplinu, psihodelične lutke koja bi trebala razvijati empatiju kod djece, nekad obećavajuće vozilice Segway ili naočala Google Glass, Trumpove verzije monopola.

U Muzeju neuspjeha nalazi se i Zid ispovijedi na kojem posjetioci na samoljepljivim papirićima ostavljaju zapisane vlastite nespjehe, od propalih veza i svojevremeno pogrešne procjene bitcoin valute do glasanja za Trumpa i selidbe u pogrešan grad.

«Živimo u vremenu opterećenom uspjehom, ali neuspjeh je mnogo zanimljiviji, ako mene pitate. Morate naučiti prihvatiti poraz da biste mogli dalje napredovati», napominje West koji Muzej neuspjeha vidi kao dio šireg pokreta destigmatizacije neuspjeha i stvaranja poticajnog okruženja za inovacije.