U krevetu

Iako su kan-kan plesačice i plakati za Moulin Rouge prvo na što se pomisli kada se spomene Henri de Toulouse-Lautrec, njegovi nekonvencionalni radovi koji prikazuju sjaj i bijedu pariškog noćnog života svojevremeno su smatrani skandaloznim. Ovaj ekstravagantni umjetnik rano je stekao ugled u umjetničkim krugovima, bio je sklon prostitutkama, burnom životu, alkoholu i druženju sa “sumnjivim tipovima”, što prikazuje i u svojim djelima, a navodno ga je otac molio da slike ne potpisuje porodičnim imenom kako ne bi kaljao ugled svoje plemićke grofovske porodice jer je plemstvo njegove prizore iz života francuske prijestolnice i životni stil autora dočekivalo s podozrenjem.

Toulouse-Lautrec, hroničar svog vremena u Gradu svjetlosti, jedno je vrijeme i živio u javnoj kući dok je radio na intimnoj studiji, manje poznatoj od njegovih ostalih djela ali ne i manje važnoj. Serija radova U krevetu nastala je između 1892. i 1895. godine. Pariška javna kuća koja je ordinirala u ulici d’Ambroise, u kojoj je živio i umjetnik, naručila je od njega slike koje će krasiti trpezariju u kojoj su priređivane večere za klijente.

Iako je zaposlenice bordela slikao od 1887. godine do svoje smrti, za ovu prigodu naslikao je 16 ovalnih medaljona u zlatnim okvirima sa portretima djevojaka koje su živjele i radile u javnoj kući. Provodio je tamo dosta vremena, što mu je omogućilo da izbliza posmatra svakodnevnicu ovih žena, što je bilo osnovom ovog serijala.

Najpoznatiji rad iz ove serije je Krevet (Le Lit), prikazuje dvije žene ispod plahti dok drugi radovi U krevetu (Dans le lit) kao i dva rada koja nose isti naziv U krevetu: Poljubac (Au lit: le baiser), čini se predstavljaju isti ženski par u eksplicitnijoj pozi.

Odnos dvije žene prikazan je bez trunke senzacionalizma ili voajerizma. Kako je riječ o bordelu namijenjenom muškarcima, to daje dodatnu dimenziju intimnom trenutku između dvije žene, otkriva život iza kulise, skriveni život ali i iskreni odnos u svijetu konstruirane seksualnosti i fantazije.

Obje slike nazvane Poljubac prodate su na aukciji 2015. godine u razmaku od nekoliko mjeseci, jedna u Londonu za više od 10 miliona funti, a druga u New Yorku za više od 12 miliona dolara. Najpoznatija slika ove serije Le Lit dio je stalne postavke pariškog muzeja d’Orsay.

Rujan
Vjetrov prijatelj
Latifić: España 1982
Prehlađena pjesma