Najskuplji doček za najmanju publiku

Zašto je doček 2020. skuplji od prethodnih?

Od 2015. godine broj turista u Kantonu Sarajevo povećava se iz godine u godinu, povećava se i broj dolazaka u zimskim mjesecima a dočeci novih godina koji se organiziraju imaju za cilj učiniti Sarajevo novogodišnjim centrom regije, kako iz Gradske uprave neumorno ponavljaju.

Sarajevo je ove godine okićeno ljepše i bolje nego prethodnih godina, a u protekle četiri godine nije zabilježen niti jedan incident na dočeku, što je za svaku pohvalu zaštitarske agencije Securitas BH i pripadnika MUP-a Kantona Sarajevo. Opšti je utisak da je ipak potrebno malo više da bismo doista i bili regionalnim novogodišnjim centrom. Možda je vrijeme da se izađe izvan regije kada je o programu i glavnom izvođaču riječ.

Broj posjetilaca na centralnoj proslavi na Trgu BiH ovog je 31. decembra bio manji nego prethodnih godina a koštala je više nego ijedan doček u prethodne četiri godine.

2017 – Dino Merlin (Magaza doo) 249.999,75 KM
2018 – Zdravko Čolić (MBA Centar doo) 249.988,05 KM
2019 – Hari Mata Hari (Armena S doo) 199.999,80 KM
2020 – Željko Joksimović (JP Sarajevo doo/BMS) 291.915,00 KM

Zašto je doček 2020. skuplji od prethodnih?

Javnost ni jedne godine nije imala uvid u proces izbora izvođača i programa, niti u stvarne troškove organizacije centralne manifestacije dočeka nove godine, a veliki novac odlazio je na račune privatnih kompanija koje su angažirale glavne izvođače i produkciju (razglas, rasvjetu, video, osoblje). Ove godine je posao dodijeljen konzorciju  Sarajevo doo i BMS Vogošća. Javno preduzeće Sarajevo doo je osnovao Grad Sarajevo kako bi upravljao objektima Vijećnice i Sarajevske žičare, pa bi bilo dobro vidjeti konačni troškovnik s obzirom da su doček organizirali uposlenici ovog javnog preduzeća što bi moralo značiti da su konačni troškovi organizacije manji a ne veći nego prethodnih godina.

Ne treba zaboraviti da gore navedeni iznosi nisu konačni, treba im dodati troškove obezbjeđenja odnosno angažmana zaštitara, ekipa hitne pomoći, vatrogasnog obezbjeđenja, najma mobilnih toaleta i organizacije ponoćnog vatrometa. Ovome treba dodati i 10.000 KM koliko je Grad planirao ove godine platiti za ugostiteljske usluge u jednom od objekata SCC-a, za “goste Grada Sarajeva” i učesnike novogodišnjeg programa (sudeći prema pozivu za dostavljanje ponuda, odluka do trenutka pisanja ovog teksta nije zvanično objavljena).

Što se tiče zakonske procedure, Gradska uprava za odabir glavnog izvođača/ponuđača bira “pregovarački postupak bez objave obavještenja o nabavci”, jedan od najmanje transparentnih postupaka javne nabavke, gdje se ponuđač predstavlja kao ekskluzivni zastupnik izvođača na dan 31. decembar. Tako je pekara MBA Centar bila ekskluzivni zastupnik Zdravka Čolića vjerovatno samo za tu priliku.

Iznos koji Grad Sarajevo zajedno sa Kantonom, četiri gradske općine i Turističkom zajednicom KS odvoji za doček nove godine je više nego dovoljan za kreativne programske ideje koje, vidjeli smo u ove četiri godine, nedostaju Gradskoj upravi, a ove godine je dodatnih 80.000 KM izdvojeno čak i iz Budžeta Federacije. Građani Sarajeva i Bosne i Hercegovine čine najveći broj posjetilaca sarajevskog dočeka a koliko turista ovi dočeci privuku, teško možemo saznati. Osim paušalnih ocjena i procjena, Kantonalni zavod za statistiku nudi samo mjesečne podatke.

Svakako je za pohvalu želja gradskih otaca da Grad Sarajevo postane regionalnim centrom, ali muzički izbor koji preferiraju aktuelni gradonačelnik i društvo, to neće učiniti niti u programskom niti u produkcijskom smislu. Samo u posljednje dvije godine, nastupali su odavno nepopularni Hari Varešanović koji u Sarajevu ne može napraviti koncert za više hiljada posjetilaca, a Željko Joksimović iako popularniji od Hari Mata Harija, sasvim sigurno nije izvođač koji će od Sarajeva napraviti regionalni centar.

Možda da gradske vlasti već sljedeće godine pokušaju sa najvećim domaćim bendom sa međunarodnom popularnošću i reputacijom – Dubiozom Kolektiv sa specijalnim gostima, recimo.

Vjerujemo da bi Dubioza za budžet koji je ove godine potrošen na Željka Joksimovića mogla ponuditi sasvim sigurno zanimljiviji, uzbudljiviji, internacionalno atraktivniji i izvjesno bolji show koji bi privukao veću i generacijski raznovrsniju publiku. A može se u potrazi za pravim izborom baciti pogled i van granica “regije”.

Tek kada publici budu ponuđeni vrhunski program i produkcija koji odgovaraju ambicioznim ciljevima koje je Gradska uprava sebi postavila, Sarajevo će možda postati centrom regije. Barem u novogodišnjoj noći. Vrijeme je i da Gradska uprava učini transparentnim kriterije i proceduru izbora ponuđača kao i da ponudi kompletan troškovnik na uvid građanima u ime kojih i za koje organizira dočeke novih godina u Sarajevu. Novcem građana.