Madrid Gráfica 2020 – Covid Exit

Nakon tri prethodna uspješna izdanja Madrid Gráfice, festivala grafičkog dizajna u Madridu, ove godine je odlučeno da tema bude adekvatna situaciji i da se od grafičkih dizajnera zatraži da ponude svoja promišljanja o „novom normalnom“, ali i vremenu koje nas očekuje nakon pandemije. Tako je za moto ovogodišnjeg izdanja izabran naziv Covid Exit.

Na poziv su prijavljena 572 rada različitih autora iz 45 zemalja, a žiri koji su činili eminetni dizajneri Alberto Corazón, Daniel Nebot, Ruedi Baur, América Sánchez i Natalia Volpe odabrao je 100 najuspješnijih radova, među njima i rad Mirka Ilića. Autori su uputili poruke ohrabrenja ili kritike, neki su svojim radovima pozvali na građansku odgovornost, a među odabranim radovima našle su se i neke humoristične poruke.

Umjesto u galerijskim prostorima odabrani posteri i plakati će do 11. novembra uglavnom biti izloženi na ulicama i gradskim trgovima Madrida, odnosno postavljeni na otvorenom, što u uslovima pandemije predstavlja i prikladnije rješenje. Jedan dio radova biti će izložen i u Umjetničkom centru Matadero.

U neizvjesnim vremenima kao što je ova godina, svima su potrebne poruke ohrabrenja i nade, a umjetnost komunikacije i prenošenja poruka putem postera – iako djelimično potisnuta zbog sve izvjesnije dominacije online medija – sada ponovo dobija na važnosti. Grafički dizajn ima jasnu društvenu funkciju, a posteri su snažan instrument u efikasnom prenošenju poruka koje dugo ostaju u sjećanju ili nas zbog svoje vizuelne jednostavnosti mogu natjerati na razmišljanje.

Prema riječima američkog autora i stručnjaka za grafički dizajn Stevena Hellera „plakati i posteri su uvijek imali posebnu ulogu u vanrednim i kriznim situacijama koje imaju pogubne posljedice po ljudsko zdravlje, u situacijama poput ratova i epidemija.“