Sa prvim zatvaranjima u Evropi, aukcijske kuće su očekivale da će prazne aukcijske dvorane biti samo prvi znak teškog razdoblja u njihovom poslovanju, ali ostali su iznenađeni novim trendovima kada je u pitanju kopovina sa distance.
U pretpandemijsko vrijeme ovaj način kupovine umjetničkih djela, virtuelni, na mreži, bio je popularan samo za umjetnine male vrijednosti dok je posjeta internet prezentacijama aukcijskih kuća bila popularna ne za kupovinu već za pregledavanje ponuda. Iznenađenje je predstavljala brzina i lakoća kojom su kupci promijenili navike. Više se ne ustručavaju velike ponude davati online.
Artnewspaper navodi primjer dvije njemačke kuće. Kunsthaus Lempertz premašio je prošlogodišnja 54 miliona eura sa 56 miliona što su ostvarili u ovoj godini dok Ketterer Kunst godinu završava sa prodajom od 61 milion eura dok je prošlogodišnji finansijski rezultat prodaje bio tek nešto veći – 62 miliona eura. Saldo su popravile dvije slike: Christiane und Kerstin Gerharda Richtera prodata za 2,6 miliona eura i živopisno djelo Naša kuća Ernsta Ludwiga Kirchnera koja je postigla 1,7 miliona eura.
U isto vrijeme, austrijski Dorotheum samo u junu zabilježio je milion posjeta na svojoj web stranici uz znatan broj novih klijenata ali i mlađih ljudi koji pokazuju interes za aukcije umjetničkih predmeta.
Ukoliko su željele zadržati kupce, aukcijske kuće su morale biti kreativne, osmisliti nove formate. Danas se aukcije u Kettereru prenose uživo, profesionalno snimane sa pet kamera, dok jedan član osoblja prima i saopštava telefonske ponude kako bi se stvorila potrebna napetost.
I uspjeli su, sudeći po rezultatima – ova godina za aukcionare bila je znatno manje dramatična nego su očekivali, čak i one kuće koje su zabilježile pad prometa kažu da nije riječ o dramatičnim ciframa kakve su očekivali u martu. Svjesni su da će i naredna godina biti izazovna ali rad u digitalnom svijetu njihov je novi prioritet.