Prvog novembra prošle godine Wordle je igralo 90 ljudi, prvog januara ove godine 300.000, a danas – milioni širom svijeta. Postao je toliko popularan da ga je krajem januara otkupio The New York Times. Koliko je plaćeno za internetsku igru koju nazivaju globalnim fenomenom, nisu željeli saopštiti; rečeno je da je transakcija bila milionska ali da je prva brojka niža, pa se licitira iznosima od 2-5 miliona dolara, što je mogući odgovor na pitanje – kako se Joshu Wardleu isplatilo održavati Wordle besplatnim.
Iako se doima banalnom, ova jednostavna i zabavna igra iz Sjedinjenih Država proširila se na sve kontinente a već su se pojavile inačice na različitim jezicima uključujući i hrvatski. Igrač ima šest pokušaja da pogodi riječ od pet slova, a na narednu riječ mora čekati do narednog dana. Wordle je već na stranici The New York Timesa, za sada bez oglasa – sve je kao i ranije – bez registracije i bez nagrada. Nepretenciozni dizajn doživio je neznatne preinake, poput fonta koji je prilagođen estetici novog vlasnika. Igra koja je bila besplatna navodno takva i ostaje ako ispravno tumačimo riječi “inicijalno ostaje besplatna za nove i dosadašnje igrače”. Kako višemilionska investicija mora imati opravdanje u svijetu biznisa, opravdana su i očekivanja da će Wordle biti uvršten u mozgalice magazina za koje je potrebna pretplata. Pitanje je dana. Ili njihovim riječima: Times ostaje fokusiran da postane osnovna pretplata za svaku osobu koja govori engleski jezik i želi razumjeti svijet a sekcija Games je ključni dio te strategije.
Ovo je tek jedna od aktuelnih akvizicija The New York Timesa. Druga je sportski news portal The Athletic koji je sa sobom donio 1,2 miliona pretplatnika, a plaćen je 550 miliona dolara, čime je NYT ostvario plan o povećanju broja pretplatnika na 10 miliona. The New York Times je prema posljednjem finansijskom izvještaju imao više od 8 miliona pretplatnika a sekcije posvećene igrama i kuhanju imale su po više od milion pretplatnika, dok su NYT mozgalice Spelling Bee, Letter Boxed, Tiles i Vertex odigrane više od 500 miliona puta samo prošle godine.
Prema istraživanju provedenom polovinom januara, Wordle popularnost duguje prvenstveno milenijalsima. Ugrubo, 14% odraslih Amerikanaca igra Wordle, poređenja radi 52% igra Candy Crush, a 37% Words With Friends. Najveći postotak je među milenijalsima (26%), dakle onima između 25 i 40 godina starosti, potom slijedi Generacija Z (rođeni 1997-2012) sa 18%, Generacija X (1965-1980) sa 9%, a najmanji postotak (5%) je među baby boomersima (1946-1964).
Autor ove internet igre je Josh Wardle, softverski inžinjer iz Brooklyna, koji je sličnu verziju igre napravio prije desetak godina, a kako njegovi prijatelji nisu pokazali nikakav entuzijazam, brzo i lako je odustao. Međutim, provodeći vrijeme pandemije kući sa partnericom Palak Shah, ljubiteljicom ukrštenica, Wardle ju je želio obradovati igrom za koju je odabrao 12.000 petoslovnih riječi, ali kako je to uključivalo previše riječi koje su manje poznate ili teške za pogoditi, izbor je sužen na 2.500 riječi – što bi trebalo potrajati nekoliko godina. The New York Times piše da je nekoliko riječi već razbjesnilo američke igrače – poput riječi rebus i tapir koje su im nedovoljno poznate.
Sam autor smatra da Wordle privlači igrače jer im daje osjećaj postignuća, čini da se ljudi osjećaju pametnim, a “ljudi to vole”. Stručnjaci za igre, kako navodi The Guardian, imaju drugo objašnjenje – igra podsjeća na nevinije doba interneta, a korisnici su već pomalo umorni od ostavljanja svojih podataka na raznim aplikacijama, plaćanja sve većeg broja sadržaja ali i igara koje podstiču ovisničko ponašanje.